ישיבות הסיעה נפתחו בסערה • נתניהו: "בעז"ה ניכנס לעידן חדש"

הנשיא טראמפ מאמין ששלום יושג אך ורק באמצעות מו"מ ישיר. זה נשמע לכם מוכר?
איתי גדסי No Comments on ישיבות הסיעה נפתחו בסערה • נתניהו: "בעז"ה ניכנס לעידן חדש"

ישיבות הסיעה התקיימו בצל נשיא ארה"ב, החקירות, עמונה ודו"ח המבקר • רה"מ אמר בפתח ישיבת סיעתו "זה לא הזמן לשליפות מהמותן" • בנט "זה הזמן לריבונות" • הרצוג "נתניהו מוליך שולל את תושבי עמונה" • וגם, על מה הרצוג מצא לנכון לחזק את נתניהו?

סיעת הליכוד צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
הנשיא טראמפ מאמין ששלום יושג אך ורק באמצעות מו"מ ישיר. זה נשמע לכם מוכר?
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישיבות הסיעה התקיימו היום בצל כניסת הנשיא טראמפ, חקירות רה"מ נתניהו, דו"ח המבקר, דרישות גורמים מהימין לריבונות במעלה אדומים וגם, קולם תושבי עמונה הדורשים שההסכם שנחתם אתם, ימומש.

רה"מ, בנימין נתניהו, סיפר בפתח ישיבת סיעת הליכוד על שיחתו עם נשיא ארה"ב הנכנס דונאלד טראמפ "אמש, שוחחתי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. זו הייתה שיחה חמה מאוד שמשקפת את עומק היחסים בינינו – היחסים בין נשיא ארה"ב וראש ממשלת ישראל וגם הקשר האישי בינינו שנמשך שנים רבות. בירכתי אותו לרגל כניסתו לתפקיד, הודיתי לו על התמיכה החד-משמעית והבלתי מסוייגת שלו במדינת ישראל"

נתניהו סיפר על הנושאים אותם טראמפ הזכיר בשיחתם המשותפת "הנשיא טראמפ מאמין ששלום יושג אך ורק באמצעות מו"מ ישיר. זה נשמע לכם מוכר? הוא ציין שיש לו מחוייבות חסרת תקדים לביטחון ישראל ולמלחמה נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני. גם זה נשמע לכם מוכר? הוא דיבר איתי באריכות על האיום שנשקף מאיראן. גם הוא חושב שהסכם הגרעין עם איראן הוא הסכם רע. גם זה בוודאי מצלצל לכם מוכר. וכמובן ששוחחנו גם בנושאים נוספים, שיחה של כחצי שעה".

נתניהו התייחס לפרסומים אודות הזמנתו של טראמפ "אתמול פורסם שהוא במהלך השיחה הזאת הזמין אותי להיפגש אתו בוושינגטון בזמן הקרוב ביותר. אני מייחס חשיבות גדולה לפגישה הזאת, היא חשובה למדינת ישראל ולהמשך חיזוק האמון האישי בינו – נשיא ארה"ב – לביני, ראש ממשלת ישראל. אני מרגיש את הציפייה שמגיעה מרבים מאזרחי ישראל. היא כמובן מובנת. אחרי שמונה שנים שבהן עמדתי בלחצים אדירים בשורה של נושאים ובראשם איראן וההתיישבות, אני בהחלט מברך על שינוי הגישה. אנחנו עומדים בפני הזדמנויות גדולות ומשמעותיות לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. אבל הן דורשות מאיתנו אחריות ושיקול דעת כדי שלא נחמיץ לא את השעה ולא את ההזדמנויות" אומר נתניהו ומוסיף "זה לא הזמן לשליפות מהמותן, זה לא הזמן לתכתיבים וזה גם לא הזמן להפתעות. זה הזמן לדיפלומטיה אחראית ומושכלת עם ידידים, דיפלומטיה שתחזק את שיתוף הפעולה בינינו ואת האמון בין ממשלת ישראל והממשל החדש בוושינגטון" תוך שנראה כי הוא רומז בכוונתו לקריאות מימין בנוגע להחלת ריבונות על מעלה אדומים.

"זה הזמן לדיפלומטיה

עמית שאבי

"ולכן לטובת מדינת ישראל, לטובת ביטחון ישראל ולטובת ההתיישבות, אני מציע לכולם להניח בצד כל שיקול אחר ולתת לי להוביל את המהלכים. בעזרת השם ובעזרתכם, בשיקול דעת ובסבלנות, ניכנס לעידן חדש שבו נמשיך לחזק את הביטחון שלנו, את הכלכלה שלנו, את ההתיישבות שלנו וגם את יחסי החוץ שלנו. בהקשר הזה אני רוצה לספר לכם שהייתה לי פגישה לפני שעה קלה עם שר החוץ של טוגו, מדינה באפריקה. אתם זוכרים שהייתי במזרח אפריקה ושם פגשתי שבעה ראשי מדינות מאפריקה אחרי שנים רבות שראש ממשלה לא היה ביבשת הזאת, עכשיו הזמין אותי שר החוץ של טוגו לכנס של ישראל ואפריקה, במערב אפריקה. הוא סיפר לי שכבר נענו לכך 20 מנהיגים ממערב אפריקה ומחלקים אחרים. כבר אמרתי לכם – ישראל חוזרת לאפריקה, אפריקה חוזרת לישראל וגם זה מחזק את המעמד המדיני של ישראל בין אומות העולם".

שר החינוך נפתלי בנט, נשא אף הוא דברים בפתח ישיבת סיעת "הבית היהודי" ואמר "ארצות הברית נכנסה לעידן חדש, וגם מדינת ישראל נכנסה השבוע לעידן מדיני–בטחוני חדש. בפני ראש הממשלה נתניהו ניצבת החלטה היסטורית: או ריבונות, או פלסטין. או ריבונות, או דעאש על כביש שש. אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו: אל תחמיץ הזדמנות של פעם בחמישים שנה. אנו נעניק לראש הממשלה גיבוי מוחלט לפעול באומץ ובנחישות. יש תפיסה שאומרת שצריך להמשיך לתמרן ולהתגונן. אנו סבורים שיש ליזום ולפעול"

שר החינוך, נפתלי בנט

דוברות הכנסת, יצחק הררי

בנט הזכיר את הסיפוח אותו ביצע מנחם בגין ז"ל בהיותו רה"מ "ב-1981 בגין אזר עוז והחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן, היום כולנו מבינים שצָדַק. איש לא ידאג לביטחון ישראל אם אנחנו לא נעשה זאת. זו העת למעשים ולא לתירוצים" אמר.

בנט התייחס לדו"ח מבקר המדינה העתיד להתפרסם בקרוב "דו"ח מבקר המדינה בנושא "צוק איתן" עומד להתפרסם בימים הקרובים. אסור לנו להדחיק את דו"ח צוק איתן או למל אותו לעריפת ראשים, עלינו ללמוד ממנו ולשנות את תפיסתנו הבטחונית מהכלה – להכרעה. מדשדוש של 50 ימים – לניצחון ב-5 ימים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור לנצח, רק חשיפה של מרכיביו הלא חסויים ולמידה של פרטיו תאפשר לנו להתקדם. הייתי שם, יש לקבינט מה לשפר" אמר בנט.

ראש האופוזיציה, יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר בפתח ישיבת סיעתו "מחר יתקיים בוועדת המשנה החשאית לביקורת המדינה דיון חשוב ובעל עניין ציבורי בנושא חשיפת דו"ח "צוק איתן" לאזרחי ישראל. אני קורא לכל חברי הוועדה לשים את השיקולים קואליציוניים בצד, לעשות את המעשה הנכון ולחשוף את דו"ח "צוק איתן" במלואו. לציבור בישראל ובייחוד למשפחות השכולות, מגיע לדעת באיזה אופן התנהלו מנהיגיו ששלחו את בניהם לקרב וכיצד התנהלו הדיונים המעמיקים בנושא האיומים האסטרטגיים החדשים ובראשם המנהרות".

הרצוג התייחס לדרישות הימין לסיפוח ואמר "אתמול התוודענו לניסיונות נוספים של גורמים בימין הקיצוני מתוך הממשלה לקדם בחוסר אחריות צעדים לסיפוח חד צדדי. נכון ראש הממשלה שלא נכנע לדרישות הימין הקיצוני לשבור את כל הכלים ולנקוט בצעדים חד צדדיים חסרי אחריות לסיפוח. אני תומך בפעולות לחיזוק נבון ואחראי של בירתנו ירושלים ואני תומך בביצור אחיזתנו בגושי ההתיישבות, שבכל הסדר מדיני עתידי יהיו חלק ממדינת ישראל. הסדר שעולה בקנה אחד עם פתרון שתי המדינות בלבד. באשר למצב הקשה אליו נקלעו פעם נוספת תושבי עמונה – חזרתי ואמרתי שראש הממשלה וחברי הממשלה מוליכים שולל במשך חודשים את התושבים. הפתרון היחיד הנכון שיביא לסיום המשבר הוא העתקת עמונה אל תוך גושי ההתיישבות בהתאם לפסיקת בג"ץ".

הרצוג
בוז'י הרצוג

פלאש 90

"לסיום" אמר הרצוג "אתמול הגשנו כמובטח עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה לראש הממשלה או ליועמ"ש להרחיק את נתניהו מתיק התקשורת לאלתר והדיון נקבע ל-12.2. נתניהו מצוי בניגוד עניינים מובהק ועליו להיות מורחק מתיק התקשורת כבר כעת לפחות עד לסיום החקירות בפרשות האחרונות. אבל עולה סוגיה נוספת בהקשר לפרשות – התחושה שמישהו משנה נורמות ושקבלת מתנות על ידי עובדי ציבור היא חלילה מותרת. לא ייתכן כדבר הזה. לא יהיה דין אחד לאזרח ודין אחר לראש ממשלה. לא ייתכן שעובדי מדינה יועמדו לדין על קבלת מתנה ולו הקטנה ביותר והעומד בראש המערכת יהיה פטור מאיסור על קבלת מתנות רציפה בהיקף של כמה משכורות. לא ניתן לשנות ולהשחית את מערכת הנורמות הציבוריות במדינת ישראל. זהו לב הוויכוח ואנחנו נרים את כל הדגלים בהקשר זה" אמר הרצוג.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד אמר בפתח סיעתו "צריך לפרסם את הדו"ח למען המשפחות השכולות. מגיע להן לדעת מה קרה שם. אין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחון חיילי צה"ל ובהיערכות למלחמה הבאה. אין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחונם של תושבי עוטף עזה. לשכת ראש הממשלה חוששת מהדו"ח הזה, מפני שעולים ממנו כשלים חמורים. מפני שהדו"ח חושף שהגרסה שנמסרה לציבור לא הייתה גרסת אמת".



0 תגובות